Jak radzić sobie z PMS?

sposoby na PMSZespół napięcia przedmiesiączkowego towarzyszy wielu kobietom. Objawy mogą być różne od nastroju depresyjnego po wilczy apetyt i opuchliznę. Typowymi objawami napięcia przedmiesiączkowego są obniżenie nastroju, nerwowość i problemy ze snem. Przed menstruacją w organizmie wzrasta poziom insuliny we krwi, dlatego kobiety cierpiące na PMS mają duży apetyt, głównie na słodycze. Odczuwają także kołatanie serca i bóle głowy. Często dochodzi do zatrzymania wody w organizmie i wydalania magnezu. Efektem są opuchnięta twarz, dłonie, nogi i stawy. Zdarza się, że waga jest wtedy o 2-3 kg wyższa niż zwykle.

Jakie są sprawdzone sposoby na PMS?
Wiele badań potwierdza, że ciężkie przechodzenie PMS jest dziedziczne a zatem jeśli Twoja mama czy babcia przed okresem miały złe dni. Niezależnie od tego, jakie dolegliwości dolegają Ci w okresie przed miesiączką, w tych dniach możesz sobie pomóc na kilka sposobów.
Najlepszym sposobem na bolesny PMS jest aktywność ruchowa. Pomogą z pewnością spacery, bieganie, pływanie czy jazda na rowerze. Aktywność ta musi trwać minimum 30 minut. Naukowcy są zdania, że regularne uprawianie sportu minimalizuje wrażliwość na ból. Uodparnia na zmiany pogody a także na fizjologiczne wahania poziomu hormonów w organizmie.
Dużą ulgę podczas bolesnego PMS przyniesie z pewnością pobudzający prysznic. Działa on zbawiennie ponieważ pobudza krążenie. To właśnie dlatego w okresie przedmiesiączkowym powinnaś brać kilkuminutowy prysznic – zimny i ciepły. Ponadto idealnie na stan Twojego ducha i ciała wpływa masowanie ciała średnio twardą szczotką, rozpoczynając od kostek przez biodra po dłonie i ramiona. Na samym końcu ruchami okrężnymi wymasuj brzuch i plecy.
Jakie sposoby na bolący brzuch? Znacznie lepiej poczujesz się, jeśli położysz sobie na brzuchu ciepły termofor. Przyniesie Ci to dużą ulgę i sprawi, że ból znacznie się zmniejszy. Dobra dla Ciebie będzie również pozycja embrionalna.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.