Jak zostać sekretarką medyczną?

asysetnka-medycznaSekretarka to posada, którą znaleźć można w każdym niemal miejscu pracy. Niezależnie od tego bowiem, czym zajmuje się dana firma, potrzebuje ona dokumentacji i podstawowej obsługi biurowej. Tymi właśnie kwestami zajmuje się sekretarka lub sekretarz.

Posada ta jest przez wielu niedoceniana i traktowana po macoszemu. Niemniej jednak firma bez sekretarki popadłaby w ruinę. To sekretarka dba bowiem o całą dokumentację i porządek pracy w organizacji. Bez niej trudno byłoby o poprawną i sprawną komunikację – zarówno tę wewnątrz firmy jak i na zewnątrz. Praca sekretarki jest bardzo trudna do określenia. W różnych firmach, a może mówiąc szerzej, w różnych branżach osoba na tym stanowisku ma inne obowiązki. Jedną z ciekawszych branż, w których pracują sekretarki jest branża medyczna.

By dostać pracę jako medyczna sekretarka, trzeba przede wszystkim mieć odpowiednie wykształcenie – czyli takie, które umożliwia nam pracę w biurze. To jednak nie koniec, bardzo ważne są nasze umiejętności, predyspozycje i doświadczenie. W pracy sekretarki podstawą jest kontakt z drugim człowiekiem. Osoba pracująca na tym stanowisku musi mieć więc łatwość nawiązywania kontaktów.

Sekretarka w dzisiejszych czasach musi także posiadać umiejętności związane z obsługą komputera. Niezależnie od branży komputer jest głównym narzędziem pracy w tym zawodzie. Warto by osoba taka znała podstawowe programy z pakietu Microsoft Office, wiedziała jak obsłużyć przeglądarkę internetową i pocztę elektroniczną. Poza podstawowymi programami, warto by przyszła sekretarka medyczna miała także doświadczenie w programach do rejestracji pacjentów. Wiele punktów rejestracyjnych w jednostkach medycznych ma już bowiem system całkowicie skomputeryzowany.

W branży medycznej istnieje kilka odmian pracy sekretarki. Branża ta bowiem ma przeróżne odmiany jednostek. Podstawowymi jednostkami, które służą bezpośrednio pacjentom są kliniki i przychodnie. W tego rodzaju placówkach sekretarki są właściwie recepcjonistkami. Zapisują one pacjentów i kierują ich do odpowiednich lekarzy. Do ich zadań należy także weryfikacja i rejestracja dokumentów danego pacjenta.

Inną odmianą tego zawodu w branży medycznej jest posada sekretarki w gabinecie konkretnego lekarza. Tego rodzaju sekretarka zajmuje się bardziej dokumentacją medyczną pacjentów oraz dokumentacją studencką, jeśli dany lekarz wykłada na uniwersytecie medycznym. Tego rodzaju praca przypomina więc posadę komercyjnej sekretarki w większości firm.